|
Forum Rogoźna Wielkopolskiego
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Teodor
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolaninem jestem
|
Wysłany: Nie 20:34, 26 Paź 2014 Temat postu: Linia kolejowa z Rogoźna do Czarnkowa |
|
|
Z serwisu Miasta Czarnkowa
[list] kolej 25.08.2014 19:31 Pytanie nr 3043
No to po poniższej informacji burmistrza można już powiedzieć, że Czarnków będzie odcięty od sieci kolejowej w 100 procentach. Pozostały maksymalnie dwa lata eksploatacji linii towarowej z Rogoźna. Później PLK zmieni prędkość z 20 i 30km/h na 0 km/h i zamknie linie ze względu na jej stan techniczny. Konsekwencje tego dla miasta będą fatalne.
ODPOWIEDŹ:
Już ponad 20 lat temu były pierwsze zamiary fizycznej likwidacji linii i do dzisiaj jej nie rozebrano. Nikt jej nie rozbierze również i teraz, gdyż jest duża firma korzystająca z transportu towarowego. Nie jest to również opłacalne także dla samej kolei. Problem polega na tym, że jedna ze spółek zarabia, druga trochę traci. Proszę powiedzieć co stało się fatalnego, gdy zawieszano kursy osobowe ponad 20 lat temu? Przecież już nikt nie chciał jeździć pociągiem jadącym kilka razy dłużej niż samochodem czy autobusem. Marszałek Województwa logicznie tłumaczy, że najpierw musi zostać zmodernizowana linia z Poznania do Piły przechodząca przez Rogoźno a dopiero potem można zabrać się za odnogę do tej trasy.
kolej 25.08.2014 11:08 Pytanie nr 3042
Obecnie 30 km/h dla pociągów towarowych jest z Bzowo Goraj do Rogoźno Wielkopolskiego. Odcinek z Bzowo Goraj do Czarnkowa jest bocznicą z prędkością maksymalną 20 km/h. Szkoda że nie umiano wykorzystać linii do Piły i ją rozebrano zamiast zmodernizować. Teraz szybko trzeba starać się aby naprawić linię do Rogoźna bo jeśli tego się nie zrobi za maksymalnie dwa lata linia będzie całkowicie zamknięta dla ruchu a później rozebrana tak jak szlak w stronę Piły Głównej i Czarnków będzie całkowicie odcięty od kolei. Zresztą teraz jest już odcięty w 90 procentach
[/url]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Teodor
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolaninem jestem
|
Wysłany: Pon 22:37, 01 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
NOTEĆ 13 - Pociągiem do Czarnkowa.
Organizator: Instytut Rozwoju i Promocji Kolei, [link widoczny dla zalogowanych]
Trasa przejazdu: NOTEĆ: Poznań Główny - Poznań Garbary - Murowana Goślina - Wągrowiec - Rogoźno Wielkopolskie - Bzowo Goraj - Czarnków - Bzowo Goraj - Rogoźno Wielkopolskie - Wągrowiec - Murowana Goślina - Poznań Garbary - Poznań Główny; CZARUŚ: Czarnków - Bzowo Goraj - Czarnków.
Termin kursowania: 26 października 2013, sobota
Przejazd pociągu NOTEĆ to jeden z elementów Markowego Produktu Turystycznego TurKol.pl. Projekt ten jest tańszą ofertą dla pasażerów mających ochotę skorzystać z przejazdu pociągiem turystycznym - ciągniętym standardową lokomotywą spalinową zamiast parowozu przy jednoczesnym dodaniu atrakcyjnych elementów turystycznych (darmowe wejście do niedostępnych na codzień miejsc w Czarnkowie, zwiedzanie ciekawych zakątków z grupą pasażerów, itp.
NOTEĆ'14 - Pociągiem do Czarnkowa!
Organizator: Instytut Rozwoju i Promocji Kolei, [link widoczny dla zalogowanych]
Trasa przejazdu: NOTEĆ: Poznań Główny - Poznań Garbary - Murowana Goślina - Wągrowiec - Rogoźno Wielkopolskie - Bzowo Goraj - Czarnków - Bzowo Goraj - Rogoźno Wielkopolskie - Wągrowiec - Murowana Goślina - Poznań Garbary - Poznań Główny; CZARUŚ: Czarnków - Bzowo Goraj - Czarnków.
Termin kursowania: 27 lipca 2014, niedziela
Jednak czasami coś się na tej trasie dzieje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Teodor
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolaninem jestem
|
Wysłany: Pon 22:51, 01 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
2013-01-26 13:22:30
Co czeka linię kolejową Goraj Bzowo - Czarnków?
CZARNKÓW. W grudniu ubiegłego roku do Starostwa Powiatowego w Czarnkowie wpłynęło pismo następującej Zarząd Powiatu Czarnkowsko-Trzcianeckiego otrzymał następującą propozycję. PKP PLK S.A., w związku z zamiarem likwidacji linii kolejowej Bzowo Goraj - Czarnków, sugeruje przejęcie jej przez powiat w zarządzanie w celu dalszej eksploatacji. Kuriozum sprawy stanowi fakt, że roczne wpływy z przewozów na tej linii wynoszą około 2 mln złotych. Te kolej chce zatrzymać dla siebie.
Przedruk- dziennik nowy.pl
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jacekpomen
Dołączył: 18 Gru 2014
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 12:38, 18 Gru 2014 Temat postu: Crusar |
|
|
Hmm...
Aż 2 mln złotych chcą dla siebie?
Masakra...
Jakie jest w ogóle źródło tych doniesień??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jacekpomen dnia Czw 12:42, 18 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Teodor
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolaninem jestem
|
Wysłany: Czw 13:20, 18 Gru 2014 Temat postu: Re: Crusar |
|
|
jacekpomen napisał: | Hmm...
Aż 2 mln złotych chcą dla siebie?
Masakra...
Jakie jest w ogóle źródło tych doniesień?? |
Hmmm...
Jak byk stoi - Przedruk dziennik nowy.pl
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Teodor
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolaninem jestem
|
Wysłany: Wto 20:55, 23 Gru 2014 Temat postu: Największa katastrofa kolejowa w Poznaniu |
|
|
Jest mroźny poranek 15 grudnia 1933 roku. Dr K., profesor jednego z poznańskich gimnazjów podróżuje jak co dzień pociągiem z Rogoźna do pracy. Nie wie jeszcze, że za chwilę zimno panujące w wagonie sprawi, że podejmie decyzję, która uratuje mu życie. Nie wie też, że tyle szczęścia nie będzie miało osiem innych osób.
Jadący w przedostatnim wagonie nauczyciel, w Obornikach decyduje, że przesiądzie się bliżej początku składu. Wkrótce potem na nasypie kolejowym w okolicach ulicy Poznańskiej wagon, w którym dotychczas jechał ulega całkowitemu zniszczeniu.
O godzinie 7.27 pociąg osobowy nr 1522 z Rogoźna, na skutek zamarznięcia zwrotnic zatrzymany zostaje pod sygnałem wjazdowym na stacji Poznań. Zaraz za nim z Wronek nadjeżdża pociąg osobowy nr 4132. Jego maszynista, z powodu mgły i uchodzącej z parowozu pary, nie zauważa składu stojącego pod semaforem. Mija kilka sekund i mieszkańcy okolicznych domów słyszą straszny huk zderzenia.
Trzy wagony pociągu rogozińskiego toczą się z nasypu i rozbijają doszczętnie, dalsze wiszą na krawędzi wału. Na miejscu giną dwie osoby, w szpitalu umierają kolejne – ostateczny bilans tej największej wówczas katastrofy kolejowej w Polsce to osiem ofiar śmiertelnych i kilkudziesięciu rannych. Grozę wydarzenia podkreśla koszmarny widok rozrzuconych w nieładzie, rozbitych wagonów.
Jednym z rannych jest■Smarż Władysław 48 lat ślusarz kolejowy, z Rogoźna
Przedruk z Poznańska wiki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
admin
Administrator
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rogoźno Wlkp
|
Wysłany: Czw 15:26, 01 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Nie słyszałem wcześniej o tym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Teodor
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolaninem jestem
|
Wysłany: Pią 13:39, 02 Sty 2015 Temat postu: Epilog największej katastrofy kolejowej w Pozaniu. |
|
|
Już w czasie przeprowadzania akcji ratunkowej na miejscu katastrofy władze śledcze i policyjne przystępują do wykrycia winowajcy.
Pojawiają się pierwsze nieprawdziwe pogłoski o zatrzymaniu maszynisty pociągu z Wronek. Wdrożone natychmiast dochodzenie wykazuje, że winnym jest nastawniczy nastawni Jeżyce – Franciszek Wawrzyniak. Przekroczył on zakres swoich obowiązków, do których nie należało przestawianie semafora przy ulicy Poznańskiej i widząc stojący przed zamkniętym semaforem pociąg, postanowił podnieść sygnał. Jak zeznał później, sądził, że urządzenie automatyczne semafora przestało działać wskutek zamarznięcia. Zerwał więc plombę na przekładni i sygnał powędrował do góry.
O godzinie 10.35 na linii przywrócony został normalny ruch kolejowy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Teodor dnia Pią 13:55, 02 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|